אודות עדי ז'ל
 
הרשמה לתחרות
 
קרן עדי
 
פרס עדי להבעה יהודית באמנות ובעיצוב
 
תערוכות
 
פרסומים
 
פרוייקטים נוספים
 
צור קשר
 
חדשות
 
עמוד הבית    English
 
אורלי עזרן
פרטים על היצירה

שם היצירה: תהילים
שנת היצירה: 2001
ממדי היצירה: 18 שלטי חוצות בגודל של 1.60 * 1.40 מטר כל אחד
חומרים: ניירות אריזה חומים והדפסות מחשב

הצהרת האמן

יצירתי היא מיצב סביבתי הנערך ברחוב ומהווה מעין מסע פרסום לספר תהילים. היא כוללת שמונה-עשר שלטי חוצות, המוצבים בחלק מתחנות האוטובוס בקו 54 שמסלולו מתל-אביב לבני-ברק וחזרה. התחנות, שבהן מתקיים המפגש בין משתמשי התחבורה הציבורית - החרדים והחילונים - נבחרו באופן מדגמי. בכל תחנה מציג השלט קטע מפרקי תהילים העוסקים בתפילה לשלומו של היחיד ולבטחונו האישי, לנוכח מצב לאומי-פוליטי קשה, בימי בית שני ובימינו אנו. חיתוך הקטעים מקרי ונעשה בעזרת סרגלי תוכנת- פוטושופ במחשב. כך נשמר תוכן הכתוב על עיצובו הגרפי המקורי ואין בחירה מודעת. החיתוכים יוצרים משמעויות נוספות ומאלצים את הצופה ליצור תכנים וצירופים בעלי עניין אחר. באמצעות ההדפסה על נייר-אריזה חום מומחש החיבור המאולץ שבין מרכיבי המיצב: מצד אחד האותיות - המייצגות את כוח המסר הרוחני, ומצד אחר הרחוב - המומחש על הנייר הממוחזר. היומיומיות המקודשת של האחד, לעומת היומיומיות הציבורית-חילונית של האחר. השימוש באותיות ובצירופי מילים מתוך ספר תהילים היא דרך של חזותיות (ויזואליזציה) המותרת ביהדות. כך נעשים שלטי החוצות לאמירות מכוונות המשופעות במסרים. גבול הקדושה הוא גמיש וממוקד ביכולת לראות במיצב את מה שמבינים בו: בין אם ההבחנה מתמקדת ביכולת פשוטה של הבנת הסימן ובין אם ביכולת הבנה מפותחת יותר הדנה בתכנים ובמסר החזותי החדש. התהליך הזה הוא פנימי ואישי וככזה, הוא שמייצב את גבולות הקדושה. המיצב בתחנות האוטובוס משול לתחנות בחיים שעולים בהן או יורדים, מואסים או מקבלים, רוצים או נפטרים. הבחירה בקו 54 מתל-אביב לבני-ברק היא סימבולית לדרך חיים יומיומית שעובר בה הן האדם החילוני והן הדתי. המפגש בתחנות האוטובוס במסגרת מסעו האינסופי של האדם אל עצמו, או אל אלוהיו, הוא באתנחתא שבין נסיעה לנסיעה, לקראת ואחרי, במרחבים של גבולות הקדושה.

תצוגת העבודה התאפשרה הודות לרוט צ. תעשיות בע"מ ולחברת 'דן', להם נתונה תודתי.

Powered by POENTA - leading e-business solutions    All Rights Reserved to The Adi Foundation    Copyright © 2006